måndag 12 juli 2010

I CAN'T STOP THIS FEELING.

SMS LÖRDAG:

Greta - Är du på ikväll? :)
A - Jag ska träffa Kille, jag kommer kanske efteråt om jag inte kollapsar. Jag sov där inatt och nu är dötrött.
G - Ojdå, hmmm, bra att det funkar mellan er men försök att ta det lugnt så ni inte kastar er in i något direkt.
A - Jaadå, hmr ... tack!
G - Men alltså allvarligt - ta det lugnt! Ni har hela livet på er och ni har ju redan klarat av dejtinggrejerna en gång! :)
A - Haha, ja! Så varför ska vi göra om det en gång till? Nej, men jag vet ju, jag ska försöka. Igår var en olyckshändelse. Vi gick in i varandra på nattbussen när båda var lite fulla. Idag ska vi mötas och bara prata typ. Men vad kan hända om man inte tar det lugnt? (jag har glömt!)
G - Om man inte tar det lugnt kan man krascha. Och fyllemisstag är okej, jag vill bara inte att du ska bli sådär ledsen igen. Jag tyckte ni började så fint, trevande o chill och det är dumt att sabba det såhär nära inpå. Men prata är bra. Prata behövs! PUSS.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrev inget när jag läste ditt förra inlägg för jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera.
På sätt och vis är du lite som en film. Jag har svårt att ta in saker som händer människor i min verklghet och det blir än svårare med en person jag läser om och av på internet. Men jag försöker och inser att du är en verklig person och jag bara hoppas så innerligt att du gör rätt. Även om Kille skickat dubbla signaler och hållt kontakten så tog det lång tid för dig att ens Känna att du var på bättringsvägen. Samtidigt tror jag inte jag någonsin upplevt sådan stark kärlek som du har gjort med honom, och jag gissar att man då inte bryr sig om konsekvenserna. Jag vet inte riktigt vad jag försöker säga, att säga gör det men var försiktig känns som väldigt lösa riktlinjer. Kanske behöver du inse vad som verkligen gör så ont med honom och på det viset kunna konstatera när det börjar gå fel, annars kommer du bara komma på ursäkter och undanflykter å hans vägnar. Ingen som läser här vill att du ska må så dåligt igen. Men om det funkar förstår jag att du verkligen vill satsa på det. Tänk bara på att det inte bara är du som ska göra det. Så som du skriver känns det mer som du gör det än han, att du blir så otroligt tacksam när han väl gör/gjort något. Du förtjänar att bli uppmärksammad, Innan du mår dåligt!

(Förlåt känner mig lite dum att jag skriver så långt, skriver nog mer för mig än dig.)

Bara en sak till… Jag tar redan för givet att det redan händer något, att ni båda tar för givet att nu är det igång igen, ni är ihop. Jag får nästan lust att kolla de senaste inläggen igen, för det känns som om jag missat flera stycken. Det var så nyligen du försvann, och om jag inte missminner mig hade du inte skrivit något om Kille då. Det händer så plötsligt liksom. Jag håller med Greta, låt det ta tid. Annars kommer du raserat det du byggt upp under så så lång tid för en kort tid som sedan bara kommer gett dig smärta.

Kramar och kärlek till dig Ariel!

Anonym sa...

Haha, var bara tvungen att uppdatera sidan för att se hur långt jag skrev, haha, dubbelt så långt som inlägget tror jag bestämt. KRamar!

Konscia sa...

Ta hand om dig, fina Ariel.

ARIEL MED A sa...

Ellen rebellen, tänker jag jämt. Du är så fin, vet du? Vi är verkligen inte tillsammans igen, jag tror inte ens att vi är på gång. Det är så många murar nu som måste rivas. Så många gardar som knappt går att få ner. Jag menar jag är oerhört attraherad av honom, när vi är tillsammans blir jag nästintill magiskt dragen till honom och det är svårt att vara förnuftig då. Men jag vet inte om vi kan bli tillsammans igen. Jag vet inte ens om jag vill, om jag orkar. Just nu vill jag bara vara nära honom och inte tänka alls. Jag är ju sån. Jag vill bara känna och jag vill inte tänka på hur ont det kommer att göra sen. Och hur jag inte alls kommer att klara av det en gång till. Men jag uppskattar dina ord och påminns ännu en gång om hur försiktigt jag måste vara nu.

Och du får skriva hur mycket du vill här, det är bara roligt.

levis - Jag försöker. Vilka inspirerande bilder du tar. Jag kom att tänka på så mycket. Jag älskar sånt.