onsdag 9 juni 2010

I JUST GOT REALLY HURT AND SOMETIMES WHEN THAT HAPPENS, SOMETHING INSIDE JUST SHUTS OFF.


Greta kommer över. Hon kommer över en gång i veckan varje vecka. Hon ger mig en kram. Hon säger grattis i förskott. Hon hänger ett hjärta av silver runt min hals. Och jag säger: Åh. Och hon frågar hur jag mår och jag säger att jag inte är frisk. Och hon säger: Du vet att det går över. Och jag säger att jag vet, men att det inte hjälper och att jag alltid hamnar här, att det alltid har varit såhär och du vet ju det.

Jag säger att jag inte hör någonting längre. Jag säger att de goda orden inte når mig. Jag säger att jag har låst in mig själv nu. Och Greta säger att hon märker det. Du stänger av, så säger hon. Hon säger: Love is wasted on you, och så ler hon sådär så att jag ska förstå att jag inte ska ta illa upp och att hon bara menar väl.

Inga kommentarer: