onsdag 5 maj 2010

GOTTA LEAVE IT, GOTTA LEAVE IT ALL BEHIND.


Greta kommer över med en påse thaikäk och säger att min lägenhet ser ut som en second hand affär. Hon dukar upp och frågar när jag hörde ifrån Kille senast. Och jag säger att jag inte har hört ett knyst ifrån honom på över sex veckor nu. Jag säger att jag inte har något behov av att höra av mig till honom heller.
- Du kanske har kommit över honom?
Jag vet inte. Jag rycker på axlarna.
- Du kanske har gått vidare nu? Du har ju skapat ett helt nytt liv sedan dess.
Jag vet fortfarande inte vad jag ska säga.
- Vill du ha kaffe?
Jag försvinner ut i köket.

Greta berättar att hon har inlett en relation med en man som är femton år äldre än henne själv med två barn. Jag sätter nästan i halsen.
- Du har såna daddy issues! Skrattar jag sen.
- Jag veeet. Det är helt stört, suckar hon. Och vet du vad det värsta är? Jag gillar honom som allra mest när han är sådär pappig. Du vet när han leker med barnen, lagar mat och skjutsar småkillarna till fotbollsträningen.
- Hahah, livet alltså! Säger jag och slår ut med armarna. Vilken grej!
- Mm ... det här är vad som blev av oss liksom, skrattar hon och kastar en kudde på mina ögon som fortfarande stirrar på henne som om hon vore galen.

Inga kommentarer: