måndag 14 juni 2010

HAPPY BIRTHDAY TO ME.



Jag fyller år, ringar under ögonen. Jag är trött. På bordet står en röd ros och ett födelsedagskort som jag ställde dit natten till igår. Mina föräldrar ringer, sjunger födelsedagssången. Mina kollegor skriker: GRATTIS! Anton skriver: Du. Jag har en present åt dig. Du får den sen. Kärlek till dig idag. Varma kramar och pussar så många att du rodnas om dina kinderna dina! Nu är vi lika gamla.


Kille skriver grattis på min wall precis som alla andra som jag inte känner längre.


- Jaha, tänker jag. Det här är vad som blev.


Men så plötsligt är det som om han ångrar sig.


Ett pip i telefonen och: Grattis igen, lite bättre med ett sms iallafall? Jag Hoppas verkligen att du har en fin dag Arel och att du mår bra! Kram.


Och jag stirrar mig blind på det där smset förstås och tänker att det där smset kommer att förstöra hela min dag, men det gör det inte. Jag får bara en klump i magen som lika snabbt går över och det överraskar mig.


Men ändå, livet är inte riktigt klokt. För exakt ett år sen väckte han mig med frukost på sängen och placerade en stor fet kyss på mina läppar och sa att han älskade mig. Sen gick jag till jobbet och kom hem till en lägenhet som badade i ballonger. Och jag kommer ihåg hur vi tittade frågande på varandra och undrade båda två: Skulle vi hinna knulla innan mina föräldrar knackade på dörren?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland kan ett sms kännas så innehållslöst och liksom, tomt på något vis, så man nästan önskar att man inte fått nåt sms överhuvudtaget. För där står ändå inte vad man vill läsa. Men fint att han visade sin omtanke i alla fall.

Grattis på födelsedagen vackraste du!

Ellen sa...

GRATTIS ARIEL! I dag eller i går? KRAMAR OCH PUSSAR

Anna sa...

Grattis Ariel!

Din blogg är den första jag läser av alla på min blogg-lista. Ditt sätt att skriva får mig att känna allt det du känner även om jag aldrig varit med om det du varit med om. Fatta hur jävla briljant du är på ord!

Ja,jag önskar dig världens finaste födelsedag!

Mari sa...

Grattis!!

En ny ålder, en ny tid, en ny start. Det kommer bli bra. Undrar hur du firar din födelsedag nästa år. Ett år går snabbt, men ändå så långsamt och så mycket hinner hända.

Är så glad att jag hittat din blogg!

Anonym sa...

grattis! :*

Anonym sa...

Grattis grattis grattis grattis!

ARIEL MED A sa...

Men guu. Kommer in här och blir generande glad. Det känns som om ni står här och sjunger för mig. Hjärtat börjar nästan böla. YOU GUYS!!!

Anonym - Det är sant och det kanske var så det kändes. Och lika bra det ... tror jag.

Ellen - Tack min ... vän! hihi.

Anna - Är det sant? Wow. Blir helt nipprig av dina ord nu. Det känns speciellt. Känner mig ... speciell! (och jag behöver det).

Mari - Och jag är så glad att du har hittat hit. Du kommer med en sån kraft. Det är verkligen nya tider nu. Jag insåg inte ens att jag skulle ha en födelsedag även nästa år innan du sa det. Det känns ändå hoppfullt på nåt vis.

Denise ... - Tack! :)

Anonym - Fyra gånger grattis och ett utropstecken gjorde gott må du tro.