söndag 13 juni 2010

RUN WITH ME.


Det är mitt i natten och jag är arg. Jag är så jävla arg och jag träffade Maja idag. Jag träffade Maja idag och hennes Kille. Majas Kille gör så att vi har tillgång till hela klubbstockholm. Och det är skönt, jag blir lite stöddig. Maja med. Vi dansar. Maja tar på mig, som hon alltid gör. Maja är full och hennes fingrar smeker mina ben och min rumpa. Men när hennes händer smyger in under min kjol, då skrattar jag bara och slår bort hennes händer: Du e så dirty.

Vi dricker gratisdrinkar. Maja blir för full, hon snubblar på vägen till toaletten och blir utkastad. Lika bra det, tänker jag. Är ändå så jävla trött. Men Majas Kille blir skogstokig, han springer efter oss med näsborrar som vidgas. Hans pupiller är som två svarta hål och han andas häftigt. Han skrämmer mig. Han skriker. Han skriker högt på öppen gata. Han skriker ner henne. Och jag bara står där, jag vet inte vad jag ska göra. Jag blir fyra år igen och min pappa skriker på min mamma, och jag står som förstenad för att inte göra det värre. Majas kille sparkar av sig sin sko och siktar på Maja, men missar. Och jag ser hur den flyger flera meter. Jag står alldeles kall en meter ifrån och föraktar honom intensivt. Han är inte ju för i helvete inte riktigt klok och jag måste göra något nu. Men jag vill inte att hon ska gå hem med honom sen och få ännu mera skit för det. Jag vet ju hur det här funkar.
- Men hallå, kan ni inte ta den här diskussionen när ni båda är nyktra istället? Säger jag bara. Och det är min far som har lärt mig det ordet. Det är min far som har lärt mig att när han skriker ner min mor med fula ord så kallar vi det en diskussion. De diskuterar bara. Pappa försöker ju bara få mamma att förstå. Pappa försöker ju bara få mamma att förstå att hon har fel. Hela jävla tiden har hon fel. Och han bryr ju sig bara så mycket om henne och det är ju därför han skriker. Det är ju därför han måste skrika på henne, egentligen vill han ju inte skrika men hon har ju så svårt för att fatta och han bryr ju sig bara så mycket om henne.

- JAG BRYR MIG JU BARA SÅ MYCKET OM DIG! skriker även Majas Kille med ben som skakar av vrede.

Och vad ska jag göra?

Inga kommentarer: