fredag 2 april 2010

I WILL NOT BE THE SAME AS I WAS
WHEN I WAS YOURS.


Långfredag. När jag vaknar är klockan bara åtta. Jag har rulltårta i kylen. Jag slickar i mig smörsmeten inuti och slänger resten. Jag kokar gröt, strör några russin över, skivar en banan, en klick smör som smälter snabbt. Varm röd mjölk, mm. Det är sol ute. Vår i luften. Jag tar skinnjackan. Mina tajtaste jeans. Snör conversen. Går i rask takt. Sätter den ena foten framför den andra. Om och om igen. Får inte stanna upp. Får inte blir nedslagen av tankar. Måste vara stark nu. Måste bli fri.

Jag vet ju vad han gör nu. Kille ligger fortfarande kvar på soffan som han har lånat för natten. Han är bakis och han tänker inte gå utanför dörren än på många timmar. Möjligtvis för en pizza som han skyndar hem med lika snabbt. Sen sover han lite till. Ser ett dexter avsnitt kanske. Duschar. Laddar inför kvällens nya fylla. Jag hade bara varit trött, arg och irriterad. Jag hade desperat smekt hans kropp. Fått knulla och sen blivit bortglömd igen.

Nu är jag lugn. Mitt sinne är stilla. Ostört. Det är fortfarande tidig morgon och jag är pigg. Jag är pigg eftersom jag inte drack igår. Eftersom jag la mig i tid. Jag köper en kaffe som jag tar i handen. Jag köper tre böcker. Det var så länge sen jag läste en bok. Jag som älskar att läsa. Nu är läslusten tillbaka. Jag plöjer sida efter sida. Tiden står stilla. Jag är fullt koncentrerad. I en annan värld. Äntligen.

3 kommentarer:

Sophia sa...

åh vad jag gillade det här inlägget!

ARIEL MED A sa...

hihi, bra bra bra!

Anonym sa...

:)