fredag 26 mars 2010

YOU'RE JUST ANOTHER STORY,
I CAN'T TELL ANYMORE.


Det är fredag. Jag vaknar tidigt. Solen skiner. Det är plusgrader ute. Och jag älskar mitt jobb. Tiden går fort. Jag köper två vårjackor och en blommig necessär. Jag är förkyld, men det gör inget Jag ska gå på date med en långhårig rocker. Men ställer in i sista sekund. Jag vill inte längre. Jag vill bara vara med mig själv. Och det känns bra! Jag vill inte släppa in någon annan i mitt liv på mycket länge.

Idag känns det inte alls skrämmande att vara själv. Imorgon kanske det känns annorlunda. Jag hetsäter frostingen av fyra cupcakes till middag. Jag halvligger i soffan och tänker att jag inte ska dricka ikväll. Tänker att jag ska det lugnt och göra något bra imorgon istället. Tänker att livet kanske tar en ny vändning nu. Jag hoppas åtminstone det.

6 kommentarer:

Lovisa sa...

Åh, jag hoppas med dig!!

severina sa...

åh, vad glad jag blev av att läsa det här. jag känner likadant. plötsligt så var jag inte lika ledsen längre. alla som vet vad som har hänt föraktar både honom och hans nya tjej (som f.ö går i gymnasiet.). jag är ju värd bättre. du är ju värd bättre. dumma jävla killar kan ju gå och dö. SISTERHOOD!

Tigris sa...

Jag hoppas också med dig. Önskar dig allt gott.

ARIEL MED A sa...

Lovisa - Tack!!

severina - Haha, va skönt att höra att inte du heller är lika ledsen längre. Vi går starkare ur det här!

Tigris - Det känns fint att höra.

natasha sa...

blev så glad av att läsa. sådana här dagar ska du leva livet fullt ut och göra allt du vill. sen när en dålig dag kommer ska du tänka tillbaka på de dagarna då du mått som bäst och tänka att de dagarna faktiskt finns vilket man ofta glömmer av när man är längst ner i sig själv!

ARIEL MED A sa...

Åh, jag vet du har rätt. Hatar att minnet är guldfiskkort så fort man blir olycklig igen.

:C