söndag 21 mars 2010

REPEAT AFTER ME: I AM FREE.


Klockan var tolv när jag vaknade imorse och det föll stora tjocka snöflingor över Stockholm. Jag suckade. Våren pekar fuck you och jag förstår henne verkligen. Hon är trött och vilar under vintern fortfarande. Samlar kraft. Vill inte stiga upp ur sin dvala riktigt än. Och det är okej.

Jag är okej.

Jag är också trött, men jag klarar mig.

Det är söndag. Söndagar brukar vara värst, men idag är det inte så farligt. Jag dricker Pepsi, svullar i mig en hel påse med chips. Tänker på framtiden.

Kanske Barcelona?

Kanske en ny stad i Sverige?

Jag är helt fri. Jag kan göra vad jag vill nu.

2 kommentarer:

ina sa...

ja! jag tycker du borde åka nånstans.. för en liten stund. ny miljö kan hjälpa ganska mkt.

ARIEL MED A sa...

Eller hur? Jag ska försöka.