söndag 28 februari 2010

YOU DON'T KNOW WHAT YOU DO TO ME.


Fredag, och Greta är trött. Hon vill inte alls gå utanför dörren. Men jag tjatar och Greta är lättövertalad och det är tur det. För jag är pigg. Jag har plötslig energi. Och det var länge sen. Jag har blåst håret platt och mina ögon är svartmålade. OCH FINNS DET NÅGON HÄR I RUMMET SOM FINNER MIG ATTRAKTIV?

Vi dricker vin. Rom och Cola. Kaffedrinkar och flaskor med sötsliskig cider i. Jag har bråttom. Jag vill bli full. Greta frågar: Men hur är det med dig då? Efter en lång berättelse om en David som inte kan få den att stå. Och jag dricker stora klunkar och säger att livet är konstigt. Och det håller Greta med om.

Sen dansar vi och jag är som i trans. Ja, jag är genomblöt av svett. Och det är skönt när musiken tar plats i mig och benen får göra som dom vill. Jag blundar. Känslan är röd. Får jag stanna kvar här?

Inga kommentarer: