tisdag 19 januari 2010

FEELING DOWN AND DEPRESSED.


Jag - Varför måste man va så rädd och tom i livet? Det fyller ju ingen mening och inte heller går det över. Så himla tröstlöst.
Kille - Jag tycker ändå att det låter som du gör det bästa av situationen. Oftast iallafall ... Jag tycker att du kan låta lycklig ibland när vi pratar.
Jag - Jag är lycklig ibland. Men jag fattar liksom inte livet. Jobb och helg och jobb och bolla lite friends, äta något gott, kanske få knulla nångång. Liksom jaha? Ett tjatigt tröttsamt evighetslopp bara och sen dö?
Kille - Men du har ju ett jobb som du gillar och får ut någonting av, eller hur? Vänner som ger av sig själva och som tycker om det du har att ge tillbaka. Och om du ser till att du får komma varje gång du ligger så tror jag att livet kan bjuda på mycket glädje! Njut av det som är värt att njuta av och skit i resten! Det är min nya livsfilosofi!
Jag - Haha, det låter ju helt fint när du säger det sådär. Men plikt och ansvar och skam och den där fula jävla vågskålen då som måste balansera allt?
Kille - Fast allt det där hamnar ju i Skit i det högen så det är inget att bry sig om.
Jag - Det kanske är så. Ååh, jag vet inte. Jag är så trött. SÅ himla trött. Och jag måste väl försöka sova nu ... Och jag vill så gärna sova sked.
Kille - Jag vill också sova sked men det kan vi ju inte göra med varandra ... Du får hitta någon ny att skeda med. Sov så gott Ariel.
Jag - Jag vet. Och jag kommer att göra det. Helt hjärtlöst. Bara för att. Jag har förstått att vi inte kan göra det med varandra längre. Faktiskt. Jag vet min plats nu.
Kille - Jag vet att du vet, det är minst lika mycket för min skull som jag tjatar ... Du ska inte göra det bara för att, gör det bara om du vill göra det. Godnatt Ariel. Vi hörs snart igen.

Inga kommentarer: