lördag 28 november 2009

I LOOK FOR YOU EVERYWHERE.



Jag har en ny vän. Han heter Anton och han har rött krulligt hår. Och jag har träffat honom förut. Flera gånger för fyrafem år sen. Vi försökte kärleken en gång, men det gick inte. Och det är först efteråt nu när jag vet hur kärlek ska kännas som jag inser hur långt ifrån den vi var. Jag hörde av mig till Anton bara några timmar efter att min kille hade sagt: Ariel, jag är inte kär i dig längre.

Jag kan fortfarande inte förstå att han sa så. Jag tror att det är ord som kommer att ringa i mina öron för alltid.

Jag behövde tänka på någonting annat. Jag behövde träffa någon annan. Och det var så jag träffade Anton redan samma kväll. Jag trodde att jag skulle få kyssa honom. Jag trodde att han var min sedan gammalt. Men när jag ställde mig på tå för att nå upp till hans mun så vände han bort huvudet. Det har gått tre år och Anton har hunnit skaffa flickvän såklart. Vi kan vara kompisar, om du vill? Säger han och kramar om mig hårt och länge. Och jag säger: Ja, snälla? Och någonstans inuti är jag så oerhört lättad.

Nu har jag träffat Anton nästan varannan dag sedan min kille sa: Ariel, jag är inte kär i dig längre. Vi går på café och vi sitter länge, länge. Och han kramar mig när han ser att jag behöver det. Och han frågar inte vad det är. Han säger ingenting. Han erbjuder mig bara sin famn utan att ha någon som helst aning om hur mycket den betyder för mig.

4 kommentarer:

ina sa...

vad fint! skönt o höra att nån finns där!

ARIEL MED A sa...

Mm, det är skönt. Men fortfarande, det gör så ont, så ont hela tiden, kommer jag verkligen att bli hel igen?

ina sa...

ja det kommer du helt klart bli! och då kommer du vara starkare. det tar tid... men sen kommer du märka att det inte gör så ont längre!

ARIEL MED A sa...

Åh, jag hoppas. HOPPAS. Jag försöker ta dina ord och låta de ringa i mina öron istället. Tack.