måndag 17 maj 2010

WHAT'S THE USE OF LOVING,
IF YOU CAN'T LOVE ALL THE TIME?


Men jag vill inte skriva om honom längre. Jag vill vara fri. Jag vill snurra flera varv på nyklippt gräs och vara lycklig ändå. Men det är svårt. Jag vill känna. Jag vill vara kär och älskad, och jag förstod inte hur omöjligt det skulle bli. Hur många män som skulle rusa in i mitt liv som inte skulle betyda någonting alls, som bara skulle väcka ett gammalt förakt inför mig själv som han hade fått mig att glömma. Eller hur var det nu? Fick han mig inte att glömma? Jag kommer inte ihåg. Jag tror att jag skriver om historien såhär i efterhand. Men det spelar ingen roll, han hade fortfarande de där ögonen som jag älskade till döds.

Och varför kunde jag inte vänta? Varför hade jag så bråttom? Varför var jag tvungen att sätta ner foten och säga att det fick räcka nu? Jag förstår inte. Jag har glömt allting.

Inga kommentarer: