måndag 3 maj 2010

I'M BETTER NOW DESPITE YOU,
BABY I'M STRONGER THESE DAYS.



Jag är för ivrig. Har för bråttom. Vill för mycket. Glömmer fort.

Ny dag.

Adrian står utanför dörren. Shit va snygg han är. Jag får ställa mig på tå för att nå upp till hans läppar. Det är varmt ute, säger han. Kom. Tar mig i handen. Vi promenerar bredvid varandra. Jag tar av mig jackan. Han har rätt, det är verkligen varmt ute. Vi talar om en cykelsommar med ostbrickor och vin i plastglas. Festivaler och uteserveringar. Om att hoppa ifrån broar rätt ner i havet. Jag är glad. Adrian är trygg. Plötsligt hittar jag ett hem i honom. Jag är inte rastlös längre och låter honom vara som han är. Kräver ingenting annat. Han behöver inte tysta min själ. Jag klarar mig själv idag och då blir jag en annan. Och han med.

Vi går hem till mig sen. Ligger nakna i svala lakan i flera timmar.

Inga kommentarer: