tisdag 23 februari 2010

BUT I'D RATHER GO ON HEARING YOUR LIES,
THAN GO ON LIVIG WITHOUT YOU.



På jobbet:

- Men Ariel gå hem, du ser ju inte frisk ut.
- Äh, det är lugnt.
- Fast du är ju helt hängig.
- Kanske det.
- Men gå bara. Du är jätteblek.

Och jag tänker: Men va fan låt mig bara vara! Vad är ditt problem? Jag är depprimerad okej? Och skickar du hem mig till min tomma lägenhet nu så börjar jag fan gråta här och nu. Vill du det eller VA? Du som snart ska gifta dig och skaffa barn och snart förstå mig ännu mindre. Fattar du inte att det här jobbet är det enda som får upp mig på fötter om morgnarna? Det enda roliga som jag har numera?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det väl lite konstigt att så många bara utgår från att folk som mår dåligt mår bättre av att gå hem? De vill nog väl, men ändå - ganska arrogant att bara säga "men gå hem bara", som om de gör en en tjänst.

ARIEL MED A sa...

Haha, jag vet. Och det är klart att de vill väl. Och andra dagar skulle jag säkert uppskatta det!