onsdag 13 januari 2010

IT'S GOOD TO BE LOVED EVEN IF IT'S ONLY FOR ONE NIGHT.


Det är kallt ute. Och vi smiter in på olika loppisar för att hålla värmen. Max hittar verkligen överallt i stan. Han visar mig ställen som jag inte visste fanns. Jag tycker om det. Men idag är det tisdag och jag är trött. Jag är så trött, suckar jag och nyper mig i kinderna med tumvantarna. Max lägger huvudet på sne. Han gör ofta det, och jag tänker att det är en gest som viskar omtanke. Och jag vill ha ännu mer. Han säger: Men ska vi bara gå hem till mig och slappa då? Och jag nickar ivrigt, fastän jag försöker låta bli.

Väl hemma hos Max kan jag inte koppla av. Det rycker i kroppen. Någonting travar på inuti. Och jag försöker att bara ligga still och titta på TV, men det går inte för jag vill ju bara att han ska kyssa mig hela tiden och jag kan inte vänta. Jag studsar upp och ner i soffan som ett litet barn. Och Max skrattar och undrar vad vi ska göra åt mig. Och så lägger han armen om mig och drar ner mig på sitt bröst. Och jag ler inuti det mjuka tyget på hans tröja. Och jag tänker att jag kan somna såhär. Jag känner mig så trygg tillsammans med Max. Och jag vet inte varför, men han har hittat helt rätt i mig. Vi kysser varandra. Och han kyssar är så mjuka. Så viktiga! Vi kysser varandra jättelänge och jag kommer på att jag inte alls känner Max. Och att det är helt vansinnigt hur fort vi har rört oss. Mellan våra kyssar nu ställer jag tusen frågor och han besvarar dom allihopa, precis som han har lovat. Och jag tycker att han är spännande, men jag vet inte alls vart vi är påväg.

Innan jag går hem sen bjuder han mig på ett tuggummi och säger: Alltid lika trevligt! Och jag svarar: Jaa, visst är det! Och så går jag.

Inga kommentarer: