fredag 28 augusti 2009

AND THAT'S WHY I LOVE YOU.


flickr: lauren peralta
Mina föräldrar kom och hämtade mina grejer igår. De blev flera väskor. Kille sa att jag var som en hamster som samlade på mig allt. Världens gulligaste hamster såklart, han kysste mig. Mamma kramade om Kille och pappa tog hans hand innan de körde iväg med bagageluckan sprängfylld av väskor och diverse loppisfynd som jag hade gjort.

- Sista kvällen, sa jag och daskade till Kille på rumpan. Vad ska vi göra nu?
- Jag är så trött babe, gäspade han. Ska vi köpa hämtmat bara och se torsdagsfilmen?
- Det kan vi göra om du vill, mumlade jag samtidigt som jag lät mina händer krypa upp innanför hans tröja.
-Jag är trött, suckade han ännu en gång och skruvade sig ur mitt grepp. Förlåt.

Sen dammsög vi lägenheten, skrubbade golven och dammade av alla hyllor innan Kille sprang ner till Thailändarn på hörnet och jag fyllde upp våra glas med den sista slatten vin som vi hade kvar.

Det blev en lugn och stillsam sista kväll. Vi sa inte så mycket. Vi rörde knappt vid varandra och när vi gick och la oss ursäktade sig Kille igen.
- Förlåt babe, men jag tror inte att jag orkar ligga ikväll. Jag är helt slut.
Jag svalde, fastän det brände till inuti och gav honom puss på munnen med sammanpressade läppar.
- Eller ...? Vad tycker du? frågade han, men avbröt mig innan jag hann svara. Dum fråga, skrattade han. Och så blev han plötsligt som förbytt, ja människan som blev ett djur. Det är klart att vi ska göra det en sista gång!
Hurra, jublade jag tyst i hjärtat och låste mina ben bakom hans rygg.

Inga kommentarer: