fredag 5 mars 2010

ALL I NEED TO KNOW IS THAT YOU'LL STILL LOVE ME EVEN WHEN I'M AT MY WORSE



Jag - Pallar inte om det här bara är en bekräftelseboost till. Förstår du? Det måste finnas något annat i det också? Gör det?
Kille - Det är inte bara en bekräftelse boost. Men jag vill inte ge dig förhoppningar innan vi kan prata ordentligt om det. Jag vet inte vad jag känner, bara att jag saknar dig.

OCH JAG SAKNAR DIG OCKSÅ. Och jag har saknat dig i åttioåtta dagar nu. Och du har gjort mig illa. Och jag har haft ont. Förstår du det? FÖRSTÅR DU DET? Och du kan inte bara komma tillbaka och förvänta dig att jag ska vara precis som vanligt. För jag har en arg gard uppe nu. Jag har is magen. Och jag hatar dig ibland. JAG-HATAR-DIG-IBLAND. Och det känns hemskt. Hemskt känns det.

Och jag vet inte om jag orkar. Älskling, jag vet inte om jag orkar en gång till
trots att jag ingenting hellre vill. TROTS ATT JAG INGENTING HELLRE VILL.

Du förstår, jag är så trött. Jag är så trött!



Älskling, det är du som har gjort mig såhär trött.

Och det är din tur nu. Älskling, jag tycker att det är din tur nu att bli trött. Det är din tur att ligga vaken om nätterna och tänka på hur du kan göra allting bra igen. Som jag har gjort. Älskling som jag har gjort, förstår du det? Åttioåtta nätter av: HUR KAN JAG GÖRA ALLTING BRA? HUR KAN JAG GÖRA HONOM GLAD? OCH VAD GJORDE JAG FÖR FEL?


Orkar du kämpa för mig som jag har kämpat för dig?

För jag tror att min strid slutar här. Nu är mina knän blodiga. Min kropp är slut och jag vill bara lägga mig ner. Jag vill bara sova för jag tror att du är min nu om jag vill ha dig. Och jag vill ha dig. Jag vill ha dig. JAG VILL HA DIG.

Men Älskling jag vet inte om jag orkar en gång till?

Du förstår mitt hjärta blir så sorgset varje gång jag tänker på hur mycket jag älskar dig nu. Ja, det är inte alls som förut när ingenting gjorde mitt hjärta mer gott än att älska just dig.

Och jag vet inte om du kan göra allting bra igen. Jag vet inte om det är möjligt trots att jag älskar dig precis lika mycket som jag alltid har gjort.

Ja, nu kanske förstår du varför jag hatar dig ibland? Jag menar du har förstört så jävla mycket.

Inga kommentarer: