fredag 11 december 2009

I'D RATHER DANCE WITH YOU.



Men Ariel, skulle du ens kunna tänka dig att bli tillsammans med mig? Det är Hampus som frågar. Det är Hampus som rodnar och gömmer ansiktet i sina händer. Jag vet att det kanske är lite för tidigt att säga, men ehh ... fortsätter han. Jag tycker att du är fin och rolig och cool och såhär ... Han ler blygt.

Jag tar ett djupt andetag. Jag knyter tummen hårt i handen. Och jag säger som det är. Jag säger att jag inte har något mål alls med våra träffar. Jag säger att jag bara tycker att det är soft att hänga. Dricka vin och snacka skit. Hampus nickar och säger ingenting alls. Men självklart är jag nyfiken på att komma dig närmare, säger jag då. Det slinker bara ut mig. Jag vill ju så gärna bli tagen på. Jag vill ju så gärna veta om jag fortfarande går att älska?

Hampus slutar inte att nicka. Men sen suckar han och säger att det är tråkigt. Jag frågar om han vill fortsätta ses ändå? Och han säger ja. Men han säger också att han kommer träffa andra undertiden, att han inte längre bara kommer att ha ögon för mig. Och det gör mig oerhört lättad. Ja, det gör mig alldeles lugn. Och det är skönt att Hampus bara blir lite ledsen och inte jätteledsen. Det är skönt att jag hann säga som det var i tid för det sparade mig så mycket ork och energi.

Inga kommentarer: