lördag 3 oktober 2009

THIS IS A MAN'S WORLD.

Jag är så arg och ledsen på männen i mitt liv just nu. Min far som skriker och gormar hela dagarna. Som går med blodsprängda tinningar och säger att jag är en idiot. Som är arbetslös och ingenting gör om dagarna. Som är på min mor och kommer med trötta svarta hot. Jag stänger fortfarande in mig på toaletten och gråter. Jag står knappt ut med att finnas till när det känns som om kroppen ska sprängas i bitar. Jag tänker att jag verkligen hatar honom ibland.

Jag ringer min Kille om kvällarna ibland med förväntningar om att han ska linda in mig i mjuka ord, men det gör han inte. Han låter trött. Och när jag säger att jag älskar honom, säger han "detsamma" och jag tycker inte om hur det låter heller. VAKNA! vill jag skrika. ÄLSKA! Det är jag, lys upp. Bubbla glatt om ditten och datten med mig. Jag längtar efter dig. Men kille är trött. Han är ju så trött jämt. Han berättar att han är bakis. Att han var så jävla full igår. Jag tystnar. Jag orkar inte försöka mer. Jag säger att vi hörs imorgon och han säger: Ariel, jag vill inte ljuga för dig, jag dricker inte alls cola nu. Jag dricker vin bara såruvet.

Inga kommentarer: