tisdag 27 oktober 2009

FÖR JAG ÄR ARIEL.


Varje dag måste jag påminna mig själv om vem jag är. Du är Ariel, viskar jag och stirrar ner mig själv i spegeln. Och du är viktig, jag nickar och pekar. Gör stora ögon och upprepar tyst för mig själv. Jag. Ariel. Viktig.

Jag måste hålla i mig själv hårt, prata med mig själv ofta och mycket för annars springer jag bort. Vilse i svarta snårskogar och det kan ta dagar, veckor, ibland månader innan jag hittar hem igen.

Du är Ariel och du tycker om mycket, fortsätter jag viska och stirra. Du tycker om att bada och gå långa promenader. Du tycker om att sjunga, fastän du inte ens sjunger bra. Du tycker om att fika och skriva om ingenting. Du älskar dina frukostmackor och de där böckerna som får dig att glömma .... För du är Ariel och även om han en dag går ifrån dig, så har du en hel värld som stannar kvar hos dig för alltid. Och du får inte glömma bort det.

Inga kommentarer: